SYSTÉMY ŘÍZENÍ PROCESŮ VE VZTAHU NA POŽADAVKY ISO 14001:2015
1. Analýza stavu společnosti odborným zástupcem, ve vztahu na požadavky mezinárodního standardu ISO 14001, včetně zpracování písemné zprávy a případných návrhů na opatření
Popis:
Odborný zástupce JAHLA - poradenství, s.r.o. (dále jen odborný zástupce) na základě základních informací o společnosti zákazníka (a na základě požadavků specifikovaných po registraci objednávky/smlouvy na produkt), které převezme před sestavením plánu analýzy, připraví plán analýzy. Tento plán zašle k odsouhlasení a schválení cca 10 dní před plánovanou realizací zákazníkovi.
Po odsouhlasení termínu a rozsahu analýzy, odborný zástupce provede ve vztahu na odsouhlasené podmínky a platné právní předpisy, analýzu stavu plnění požadavků mezinárodního standardu ISO 14001. Metoda analýzy je hodnocení pomocí „vzorkování“ (příklad: ze 100 pracovních smluv je kontrolováno 5). Na základě získaných informací a zjištění zpracuje „Zprávu z analýzy plnění požadavků mezinárodního standardu ISO 14001“ (v případě potřeby doplnění, osloví odpovědného zástupce zadavatel, ve vztahu na doplnění potřebných informací). „Zpráva z analýzy plnění požadavků mezinárodního standardu ISO 14001“ je záznam o zjištěných nedostatcích a rozporech, vůči plnění požadavků mezinárodního standardu ISO 14001 k termínu analýzy, které jsou významné (vztahují se na dané činnosti a procesy zákazníka s ohledem na plnění požadavků mezinárodního standardu ISO 14001) pro zákazníka. Součástí „Zprávy z analýzy plnění požadavků mezinárodního standardu ISO 14001“ jsou případné návrhy na opatření k odstranění zjištěných neshod.
„Zpráva z analýzy plnění požadavků mezinárodního standardu ISO 14001“ je předána zákazníkovi bez zbytečného prodlení (v písemné a elektronické podobě).
a) Organizace se dozví rizika, které jí po vyřešení, sníží pravděpodobnost finančního postihu ve vztahu na požadavky kontrolních orgánů státní správy a získá určitý měřitelný kredit pro zákazníky ve vztahu na dodržování předpisů pro „ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ“
b) Kontrola je provedena nezávisle na certifikačních orgánech – není negativní dojem
d) Vedení organizace může výstupy uplatnit ve vztahu na své zaměstnance případně na externího dodavatele
a) Hodnocení stavu systému řízení ve vztahu na dodržování předpisů pro „ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ“ v organizaci, ke dni analýzy a ve vztahu na plnění požadavků mezinárodního standardu ISO 14001
b) Definování rozsahu opatření nutných k doplnění plnění požadavků mezinárodního standardu ISO 14001
2. Zajištění dopracování chybějící dokumentace
Popis:
Na základě rozboru stávajícího rozsahu dokumentace v organizaci (požadavků právních předpisů ČR) a naplnění požadavků mezinárodního standardu ISO 14001, platných k termínu plnění, zpracuje odborný zástupce dodavatele návrhy na doplnění, včetně návrhu odpovědností a pravomocí. Tyto návrhy předloží zadavateli v elektronické podobě. Po připomínkování a vyjasnění sporných bodů jsou odborným zástupcem dodavatele zpracovány finální dokumenty, které jsou bez zbytečného prodlení předány v elektronické podobě zadavateli. Na základě požadavku zadavatele provede odborný zástupce dodavatele proškolení zaměstnanců v rozsahu vytvořených dokumentů.
a) Organizace sníží riziko finančního postihu ve vztahu na požadavky kontrolních orgánů státní správy a získá určitý měřitelný kredit pro zákazníky ve vztahu na dodržování „ PŘEDPISŮ PRO ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ “
b) Organizace nemusí mít specialistu na danou problematiku.
c) Není nutné věnovat kapacitu vlastních zaměstnanců na tvorbu dokumentace.
d) Předanou dokumentaci v elektronické podobě lze operativně měnit ve vztahu na organizační změny u zadavatele.
a) Dokumentace zadavatele v souladu na plnění požadavků mezinárodního standardu ISO 14001
b) Operativní možnost provádění změn v dokumentaci
3. Metodická pomoc při stanovení „Politiky EMS“ ve vztahu na plnění požadavků mezinárodního standardu ISO 14001
Popis:
Dodavatel předá zadavateli, s vysvětlením, aktuální požadavky mezinárodního standardu ISO 14001 na rozsah „Politiky EMS“. Spolu s vedením společnosti zajistí formulaci a požadovaný rozsah dokumentu.
Odborný poradce dodavatele spolu s vedením společnosti stanoví rozsah seznámení/školení zaměstnanců zákazníka.
a) Organizace nemusí mít specialistu na danou problematiku.
Výstupy:
a) Dokument „Politika EMS“ zadavatele v souladu s požadavky mezinárodního standardu ISO 14001
4. Metodická pomoc při stanovení „Cílů, cílových hodnot a programů EMS“ ve vztahu na plnění požadavků mezinárodního standardu ISO 14001
Popis:
Dodavatel předá zadavateli, s vysvětlením, aktuální požadavky mezinárodního standardu ISO 14001 na rozsah „Cílů, cílových hodnot a programů EMS“. Spolu s vedením společnosti zajistí formulaci a požadovaný rozsah dokumentů.
Odborný poradce dodavatele spolu s vedením společnosti stanoví rozsah seznámení/školení zaměstnanců zákazníka.
b) Organizace nemusí mít specialistu na danou problematiku.
Výstupy:
b) Dokumenty „Cíle, cílové hodnoty a programy EMS“ zadavatele v souladu s požadavky mezinárodního standardu ISO 14001
5. Metodická pomoc při identifikaci rizik a jejich hodnocení
Dodavatel předá zadavateli, s vysvětlením, aktuální požadavky mezinárodního standardu ISO 14001 na rozsah identifikace rizik a jejich hodnocení. Spolu s vedením společnosti a zaměstnanci zajistí formulaci a požadovaný rozsah identifikace rizik. Na základě dohody stanoví metodiku hodnocení a ve spolupráci se zaměstnanci zadavatele provedou hodnocení.
Odborný poradce dodavatele spolu s vedením společnosti stanoví rozsah seznámení/školení zaměstnanců zákazníka.
a) Organizace nemusí mít specialistu na danou problematiku.
Výstupy:
a) Identifikace rizik a jejich hodnocení zadavatele v souladu s požadavky mezinárodního standardu ISO 14001
6. Proškolení zaměstnanců ve vztahu na požadavky mezinárodního standardu ISO 14001
Popis:
a) Zadavatel nemusí provádět analýzu aktuálních právních předpisů ČR.
b) Zadavatel nemusí provádět analýzu požadavků mezinárodního standardu ISO 14001
c) V případě realizace zadavatel sníží riziko finančního postihu ve vztahu na požadavky kontrolních orgánů státní správy
a) Potřebný rozsah činností a záznamů o provedení školení zaměstnanců ve vztahu na požadavky legislativy v právních, mezinárodního standardu ISO 14001, eventuelně ostatních předpisů
7. Zajištění předepsaného rozsahu interních auditů procesů a dodržování legislativní požadavků ve vztahu na ISO 14001
Popis:
Na základě požadavků zadavatele, právních předpisů ČR v oblasti „ŽIVOTNÍHO PROSTŘEDÍ“ a mezinárodního standardu ISO 14001 odborní zástupci dodavatele zpracují rozsah periodických sledování činností a kontrol/auditů (plán), ve vztahu na požadavky právních předpisů ČR v oblasti „ŽIVOTNÍHO PROSTŘEDÍ“ a mezinárodního standardu ISO 14001. Na základě objednávky zajistí dodavatel výzvu vždy 14 dní před termínem k provedení kontrolní činnosti odpovědnými zaměstnanci a spolupracujícími osobami zadavatele.
a) Zadavatel nemusí provádět analýzu aktuálních právních předpisů ČR.
b) Zadavatel nemusí provádět interní audity ve vztahu na požadavky mezinárodního standardu ISO 14001
c) Zadavatel nemusí mít své kvalifikované zaměstnance
d) V případě realizace zadavatel sníží riziko finančního postihu ve vztahu na požadavky kontrolních orgánů státní správy
a) Potřebný rozsah činností a záznamů o provedení činností ve vztahu na požadavky legislativy v právních, mezinárodního standardu ISO 14001, eventuelně ostatních předpisů
8. Metodická pomoc při realizace změn ve vztahu na legislativní požadavky
Popis:
Zadavatel na základě komunikace s dodavatelem, stanový rozsah právních předpisů ČR, které ve vztahu na jejich platnost, změny a výklad, bude dodavatel v dohodnutých periodách sledovat. Zadavatel dostane informaci o změnách a jejich výkladu. Po prověření vlivu na organizaci zadavatele a převzetí jeho stanoviska, dodavatel zpracuje návrh na opatření k zavedení požadavků do řídící dokumentace zadavatele. V případě požadavku provede proškolení odpovědných zaměstnanců ve vztahu na změnu dokumentace a právní výklad změn.
a) Zadavatel nemusí provádět analýzu aktuálních právních předpisů ČR.
b) Zadavatel nemusí mít vlastní odborně zdatné zaměstnance.
c) V případě realizace zadavatel sníží riziko finančního postihu ve vztahu na požadavky kontrolních orgánů státní správy
Výstupy:
a) Potřebný rozsah činností a záznamů o provedení činností ve vztahu na požadavky změn legislativy v právních, eventuelně ostatních předpisech